divendres, de juliol 28, 2006

13, 14 i 15!!!!

Per fi m’he estrenat. Les meves primeres Santes ! Tot i que només he viscut l’ambient d’una nit, ja començo a entendre el perquè d’aquesta passió dels mataronins cap a la seva Festa Major. Jo hi vaig anar el dia 25, dia de la Crida i del Desvetllament Bellugós.
El desvetllaquè?! De l’Ajuntament a la plaça Santa Anna i viceversa (nens, ja em sé noms de places tot!). Un munt de gent, a no sé quina temperatura, apretadets tots, seguint la familia Robafaves. Ajupits….Un, dos, tres, … 13, 14 i 15! Oeoeoooooo, oeoeooooo, oeoeoeooooooo, oeoéeeeeeeeee! I de sobte saltant com a bojos! El primer cop vaig pensar, ho confesso, “on m’he fotut!”, però admeto que després em vaig deixar contagiar per la bogeria col·lectiva i quan la capa del Robafaves em va tocar el braç li vaig dir a la Nàdia tota emocionada “M’ha tocat, m’ha tocat!!!”. Oeoeoooooooo, oeoeoooooo!!! D'això se'n diu treure partit dels gegants! Ells són els protagonistes, i la gent, entregada, els segueix allà on van!!

Gràcies Nàdia, Francesc, Joan, Miguel i Gemma per acollir-me taaaaaaaaaaan bé. L’any vinent, repeteixo!!!

4 comentaris:

Cesc Amat ha dit...

Glòria a les Santes!!

Elisabet ha dit...

Jo puc certificar que vas veure la Crida de ben aprop i amb molta atenció! ;-)

Miguel ha dit...

Ei Cris!!! Espero que a partir d'ara siguis una habitual de Les Santes. Intentarem acollir-te tan bé com poguem. Salut i Glòria a Les Santes!!!

Nadia ha dit...

Chu, quina emoció llegir aquest post d'una barcelonina com tu. Aquest any has començat a ser una "santera", càrrec que s'ha d'anar consolidant any rera any. El juliol del 2007 sentiràs els mateixos nervis que tots nosaltres quan són les 23:25 i estem a punt de començar la nit boja.

Glòria a les Santes!