dissabte, de setembre 24, 2005

Dies de Murakami i sudokus

Fa un parell de dies que estic a casa, amb angines i febre... comença a ser habitual això de les angines... bufffff! Quan treballo penso "què bé m'aniria un parell de dies sense fer res, només tirada al sofà i mirant la tele!". Pèrò la veritat és que amb un parell d'hores en tinc prou i de sobres!

És en aquest moment quan poso la música, agafo el diari i un llibre.... i passen les hores volant!

Entre moltes altres coses, a El Punt he descobert un parell petites perles de la cultura japonesa que em tenen totalment enganxada:

1. Els sudoku. És estrany trobar un diari sense aquest passatemps! Proveu-lo i ja em direu!

2. Un escriptor... en Haruki Murakami. Molt japonès el nom, no? L'encarregada de la secció de llibres del diari, la Valèria, en va fer una bona crítica del seu Tòquio Blues. Em va tenir enganxada les 24 hores del dia. "Què faré, ara, que l'he acabat?" Vaig buscar més bibliografia seva, i me'n vaig anar al FNAC a comprar L'amant perillosa (Al sur de la frontera, al oeste del sol en castellà). Mateix estil, argument semblant, i personatges amb històries intenses al darrere. Històries d'amor que surten del que es considera convencional i una anàl·lisi psicològica dels joves japonesos dels anys setanta-vuitanta. Ben bé, però, em dona la sensació que parla del Japó d'avui dia.

Visca els sudoku i en Murakami! Visca el sushi i la tempura!!! Que la cultura japonesa ens acompanyi!!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Cris!
ja estàs millor?
el meu moment pels sudokus és el trajecte de tornada dels ferrocarrils. M'autoconcedeixo el temps que hi ha entre les estacions de l'autònoma i gràcia. A vegades, però, no és suficient...
M'apunto les recomanacions literàries!
Clara

Cris ha dit...

Clara!
Sí, ja estic del tot recuperada! Merci!

A mi, això dels sudokus, em va a dies. N'hi ha que amb un quart d'hora els tinc fets i n'hi ha que no hi ha manera i abandono...

I les recomanacions, quan vulguis te'ls deixo!!