diumenge, de setembre 21, 2008

Vicky Cristina Maria Elena

Vinc de veure Vicky Cristina Barcelona i m'ha agradat molt. Abans d'entrar al cine, pero, quan estava amb el Ferran fent el cafeto previ, ja li he dit "segur que m'agrada". Diguem que a les pelis del Woody Allen vaig predisposada a passar-m'ho be. N'hi ha de bones i n'hi ha de molt bones. Va a gustos, I know. I diuen que totes son igual, amb les mateixes tematiques i les mateixes histories i embolics. Potser per aixo m'agraden tant. Son histories que a mi m'enganxen.


No fare una critica comme il faut, sobretot perque em fa mandreta, pa que engañarnos, pero a destacar:

1. Es una peli que, sense cap mena de dubte, s'ha de veure en versio original. Soc sempre partidaria de veure les pelis en versio original, pero aquest cop molt mes. De fet, no se com se les deuen apanyar en les versions en castella o en catala en algunes escenes entre Juan Antonio (Javier Bardem) i Maria Elena (Penelope Cruz).

2. Passa a Barcelona, com podia passar a Roma, com ha dit el Ferran. Te gracia, es cert, que passi a una ciutat mediterrania, per allo de la passio i tal... pero vaja, que passi a Barcelona (i Oviedo) es pura anecdota.

3. Pedro Almodovar ha fet una gran feina amb Penelope Cruz. El millor de Vicky Cristina Barcelona, per mi, es el seu personatge, que semblava tret de Mujeres al borde de un ataque de nervios. Cada cop que sortia en pantalla no podia parar de riure, i a la gent del cine se li escapava algun timid aplaudiment. La Pe es una molt bona actriu i a partir d'ara me erijo defensora seva (toma ya!).

4. La Scarlett (Cristina) es preciosa, pero per mi esta molt i molt fluixa en aquesta peli. Molt mona ella, si, pero aquest cop a mi ni fu ni fa.

5. Si m'hagues d'identificar amb un personatge, seria amb el de Rebecca Hall, la Vicky. Ho fa molt be, i jo m'he ficat molt dins les seves inquietuds, els seus dubtes. Tens la vida ordenada, amb l'horitzo clar i pam! De cop tot trontolla.

6. Vull passar una nit amb el Bardem (em repeteixo, ja, ja...). Diu el Ferran que quan sortia en pantalla jo feia un chascarrillo amb els llavis, tipus "Deu meu, que guapo que es". Quina mirada, quines mans, quins petons, quin torso.... Es un desig totalment animal i no hi puc fer mes!

7. A part de la meva passio purament carnal per ell, interpreta el seu personatge de seductor a la perfeccio. Pintor, bohemi, amb una pedazo casa i un descapotable vermell a la porta... vaya, el que et trobes cada dia per Barcelona... Creible poc, cert. Pero es ficcio, no?! Per aixo anem al cine!

8. Em quedo amb la part de dialeg:

- Estic fent una especialitzacio sobre la "catalan identity"
- I aixo exactament per a que et servira?

9. No acabo d'entendre les bufetades d'actors catalans per sortir a la peli. Als titols de credit deia que sortia el Joel Joan i jo ni l'he vist! Nomes Abel Folk, que no diu ni una frase, i Manel Barcelo. I el que fa de pare del Bardem. Lo dicho, recordo una entrevista a l'Abel Folk en la que fardava de sortir a la peli del Woody Allen i, la veritat, no entenc de qu`e fardava exacament. I el Joel Joan, menys!

10. Divertidissims els moments "In this house, speak in English, please!" Parlant d'English, per cert, l'accent de la Pe parlant angles es fatal, fatal. Pero molt fatal. Pero fa moooooooolta gracia. El Bardem, tu, chapeau!! Una fluidesa, un accent, una cosa....

Total, que l'aneu a veure, que val la pena. Si us agrada Woody Allen, clar. Si no, pensareu que es mas de lo mismo. O no...!!!

(again, perdoneu la falta d'accents...)

7 comentaris:

rits ha dit...

Apa!!!
quina enveja!!!!!!
Tinc unes ganes de veure-la, i més després del teu entusiasme!

El Bardem és tot un home. No hi ha més paraules!!!!!

Per cert, divendres, fatal, ja ho sé! vam plegar a gairebé les 11h.!!! espero poder-hi anar el dia 10 al Sidecar. Ens haurem de fer unes samarretes de promo, no?

Ferran Porta ha dit...

Bona, la crítica Buil-style! Jo no m'ho he currat tant, t'he de dir (l'he programat per demà al matí :-)

He vist que també hi surt la Clara d'El cor de la ciutat, i la Lloll Bertrán i algú altre, I think...

I coincideixo amb tu: la Cruz, excel·lent. Speak in English!!

Carme ha dit...

Gonzalez, la babilla reina, que te pierdes!!!. Anieré a veure-la i et diré. Petons guapa!

Cris ha dit...

Ai, Rita, ves-hi ja, que val la pena!! Porta babero, que el Bardem està tremendo en cada escena! Divendres va estar molt bé! Una llàstima que no puguessis venir... Jo el 10 no podré venir a Sidecar... :(

Ferran, un plaer compartir amb tu els meus chascarridos!

Serra, i taaaaaaaaaaant que se'm cau la baba! Ves-hi i me cuents!

Motenai ha dit...

Bah, Bah... no n'hi ha per tant del bardem aquest...

Cris ha dit...

Ai, Sergi... la de coses que has d'aprendre encara... :)

Anònim ha dit...

Gran Peli. Si no la has visto no podrás participar en ninguna conversación en las próximas semanas.Me encantó el momento de Pe: niñaaaaaaata de mierda. jajaja!
L'anònim es la Sobri